Reserveringssysteem is maatwerk

 In Agile Marketing

Een maatwerk reserveringssysteem geeft je een voorsprang in de nieuwe economie. Een bibliotheek, kapsalon, kantoor, museum of tennisbaan, hebben vanaf juni 2020 allemaal één ding gemeen. Hun klanten moeten allemaal ingepland worden om toegang te kunnen krijgen tot de fysieke ruimte. Dit moet eenvoudig en online. Maar ook telefonische reservering moet mogelijk zijn. De klantreis van reservering tot het verlaten van de fysieke ruimte, moet een geweldige ervaring zijn.

De beschikbare plekken moeten via de verschillende kanalen gereserveerd kunnen worden. Maar daarnaast is het maatwerk. Gaat het om het reserveren van een tafel, een tijdblok, stoelen of een ruimte? Of misschien een combinatie van deze factoren?

Hebben klanten een abonnement en/of moeten ze betalen voor de dienstverlening? Iedere organisatie vraagt om zijn eigen oplossing. Het reserveringssyteem is maatwerk. Onze specialisten kunnen op basis van ons platform en ervaring een reserveringssysteem inrichten, die bij jou organisatie past.

We hebben een aantal bouwstenen waar we jouw oplossing mee bouwen:

Maatwerk reserveringssysteem begint digitaal

Je klanten en bezoekers kunnen eenvoudig online een afspraak inplannen. Of het nu achter de PC of op hun smartphone is.

Ze zien wanneer er nog een tijdslot vrij is. De klant kan zelf de reservering inplannen. Hij is niet afhankelijk van iemand die de telefoon moet opnemen. Het is het anderhalve meter model waar je als bedrijf niet meer onderuit komt.

De klant krijgt automatisch een mail, met de tijd en duur van de reservering. We kunnen er ook een unieke QR-code bij plaatsen, die bij de ingang kan worden gescand.

De klant ontvangt bijvoorbeeld 10 minuten voor het eind een SMS, dat de reserveringstijd over 10 minuten is afgelopen en hij het pand moet verlaten.

Online boeken geeft meer mogelijkheden voor jouw bedrijf en de klant!

Telefonisch reserveren

Kan de klant dan telefonisch niet reserveren? Jazeker, medewerkers kunnen ook direct een afspraak in hetzelfde systeem invoeren. Hierdoor worden de gereserveerde plekken direct vastgelegd en is er altijd zicht op de reserveringen en agenda.

Ook bij een telefonische reservering krijgt de klant een e-mail met bevestiging van de afspraak en eventueel een QR-code.

Online kassa

Maatwerk in je reserveringssyteem kan een kassa zijn. Wil je dat de klant direct bij de reservering betaald? Kan dat makkelijk geregeld worden.

Door de betaling online te laten verlopen kan je de klant veel gemakkelijker meerdere betalingsmogelijkheden aanbieden. Wil je klant liever met iDeal, Paypall, Visa, Mastercard, betalen dan kan je deze mogelijkheid aanbieden.

Beste klantervaring door maatwerk in reserverinssysteem

Door het reserveringssysteem op maat in te richten, hebben bezoekers de beste ervaring. Niet alleen de reservering, maar ook ontvangst vertrek en bericht na afloop maken de klantreis en de ervaring compleet. Je wil de klantreis van reservering, betaling, uitnodiging, inchecken en terugkoppeling bewust ontwerpen bij jou dienstverlening.

Ons platform is gericht op de beste klantervaring en gepersonaliseerde service van de onderneming.

Opbouw klantenbase

We kunnen achter het systeem een klanten database opbouwen. Waarmee we bijvoorbeeld vasthouden wie abonnementhouder is en wie los moet betalen. Maar ook het gebruik van kortingscode of sturen van maatwerk e-mails met reminders is mogelijk. Het hangt af van de relatie die jouw bedrijf met zijn klanten heeft en het businessmodel dat je hanteert.

Flexibiliteit en maatwerk staan voorop bij de oplossing die we voor je ontwerpen. Want jouw model en klantrelatie staan centraal bij de oplossing die wij maken.

Zelfservice geeft minder telefoontjes

Continue telefoontjes opnemen om afspraken in te plannen weerhoud je van je primaire taken uitvoeren. Door dit proces te automatiseren blijft er meer tijd over op de werkvloer voor andere taken. Wil je tussendoor niet constant gestoord worden door telefoontjes kan je dit probleem verhelpen met een reserveringssysteem.

Conclusie voor een maatwerk reserveringssysteem

Een reserveringssysteem is maatwerk en geeft je een voorsprong in de anderhalve meter economie. Het verlaagt de drempel voor klanten om een reservering in te plannen. Geeft je een hogere gebruiksvriendelijkheid en daarmee klanttevredenheid. Ten slotte kan er met de verzamelde data nog veel meer worden gedaan zoals gepersonaliseerde acties voor klanten.

Is dit een oplossing voor jou? Wil je een keer overleggen hoe we dat doen? We maken graag een video conference met je aan. Dan kunnen we kijken hoe we jou kunnen inspireren.

Recent Posts

Leave a Comment

digitaal contact klantagile marketingteam is multi disciplinair