Daarom zijn wij Business Designers

 In business design

Een business designer is een specialist die de design thinking (ontwerp-denken) methode gebruikt om betere businessmodellen te creëren. Business designers brengen de systematische analyse van cijfers en feiten van analisten samen met het creatieve en intuïtieve van design. Dit maakt het een innovatieve holistische bedrijfskundige aanpak.

De design thinking methode creëert probleemoplossende creatieve ideeen, waarbij de klantbeleving centraal staat. Deze methode wordt met een bedrijfskundige methode ingezet. Op deze wijze worden oplossingen gevonden die niet alleen goede klantervaring  bieden, maar ook zorgdragen voor een gezond bedrijfsmodel.

 

Bedrijven en ondernemingen komen steeds vaker vast te zitten in dagelijkse routine. Zijn moeilijk in staat te innoveren. Business design zorgt dat ondernemers en managers creatief naar de innovatie van hun bedrijfsmodel kijken en het verder weten te ontwikkelen. Het is een systematische aanpak, die op een pragmatische wijze nieuwe ideeen vanuit klantperspectief genereert. Maar ook de haalbaarheid in kosten en opbrengsten test. Dit is een competentie, die de toekomst en het succes van ondernemingen bepaald.

 

Bouwt Agile Marketing dan geen websites en apps? Wat is het resultaat wat een business design oplevert? Wat het niet oplevert zijn langdradige rapporten of pure cijfer analyses. We gaan voor een concreet prototype, een minimal viable product of een verbeterde versie van een service of product. Altijd een concreet en tastbare oplossing die direct gebruikt of getest kan worden. Meestal in de vorm van een digitale oplossing als een website, mobiele applicatie, video of andere digitale vorm. De test moet laten zien waar de bedrijfswinst te halen is. Waar is de klant bereid voor extra te betalen? Niet door de vraag te stellen in een onderzoek wat ze willen, maar door ze te laten zien wat we ze gaan geven.

 

Business design is een iteratief proces dat bestaat uit 5 stappen:

  1. Begrijpen van het bedrijfsmodel
  2. Verwerven en analyseren van klantinzichten
  3. Genereren van oplossingen
  4. Kiezen en uitwerken van een oplossing
  5. Testen van de oplossing

 

Wat maakt business designers dan zo bijzonder? Waar creatieve oplossingen vaak een systematische of rationele oplossing missen, missen quantitatieve analyses een creatieve en intuïtieve klant invalshoek. Business designers brengen deze complementaire kwaliteiten samen. Door een multidisciplinair team samen te stellen en deze gezamenlijk eigenaar te maken voor de oplossing en het resultaat.

Business designers zien onverwachte verbanden en oplossingen in de lineaire logica van cijfers. Business designers weten creatieve intuïtieve oplossingen met cijfers en logica te onderbouwen.

Zo werken business designers aan de innovatie van je bedrijfsmodel.

Recommended Posts