De vraag
In sprint 0, een workshop van een dagdeel, werd duidelijk dat Nomad, met respect voor het merk en hun retail partners, de online omzet verder wilde verhogen om in te spelen op de vragen van hun klanten. Op dat moment had Nomad drie afzonderlijke websites; een informatieve site met alle producten van Nomad en een dealer locator, de webshop, en een online outletstore.

De oplossing
Op basis van de beschikbare data is een analyse gemaakt van de verschillende customer touch-points. Hoe komen bezoekers bij Nomad terecht, waar zijn zij naar op zoek en waar vindt werkelijke conversie plaats? Op basis van deze inzichten is besloten om de drie sites te bundelen in één overkoepelend online platform. Een platform waar merk, productinformatie, dealerinformatie en verkoop samenkomen. Als basis werd gekozen voor de webshop en daar werd merk, informatie, dealer locator en outlet verkoop in geïntegreerd.

Nomad.nl is nu een website met duidelijke funnels, ingericht vanuit de klant, met een duidelijke call to action. De seizoensgebonden vraag was tevens de reden om direct een SEA campagne in te richten die door `gemanaged werd op helder afgesproken performance doelstellingen, Waarbij gekozen werd voor aparte landingspagina’s die optimaal inspelen op de customer journey vanuit de zoekopdracht.

Feiten
Periode:           2013 – huidig
Doel:                Meer omzet genereren
Resultaat:        Een online omzet groei van 50%.

Diensten
Strategische ontwikkeling
Digital Analytics
Zoekmachine Adverteren
Design for Conversion

Meer weten?
Caspar van der Woude – Managing Director geeft je graag meer uitleg! Neem contact op via caspar@agilemarketingagency.nl of via 06 51 34 37 47

Meer weten?