Durf-te-vragen: samen met je klanten de crisistijd doorkomen

 In Agile Marketing

Durf te vragen hoe mensen zich nu voelen. Het Corona virus heeft het dagelijks leven van velen namelijk in 1 klap veranderd. Het zijn exceptionele tijden, waarin zekerheden, inkomsten en dagelijkse werkzaamheden voor iedereen een draai van 180 graden hebben gemaakt.

Mensen in vitale sectoren kunnen het werk niet aan. Terwijl veel andere mensen thuis werkeloos moeten toe kijken. Onderwijzers, die binnen een week digitaal moeten gaan lesgeven. Of werknemers die vanuit huis werken, terwijl ze ook hun kinderen les moeten geven.

We zien dat onze samenleving in een hoog tempo een draai naar solidariteit heeft gemaakt. Waar we schouder aan schouder het opnemen tegen een onbekend crisis, met buurtinitiatieven, hulpacties of nieuwe samenwerkingsverbanden. De vraag om solidariteit en om vraagstukken samen op te pakken, is opeens heel gewoon.

Het sociale isolement waar we ons in begeven biedt echter ook de mogelijkheid om het anders aan te gaan pakken, om maatschappelijk bij te dragen, om te leren, om quality time met je familie te hebben, om je plannen te herzien of om nieuwe initiatieven te bedenken.

Het perspectief op veel issues is voor velen daarmee veranderd. Het vraagt in ieder geval van mensen om open te staan voor verandering en van organisaties om wendbaar te opereren. Dienstverlening die een maand geleden nog gewoon business as usual was, is nu misschien niet meer relevant. Maar hoe weet je, wat dan nu wel relevant is?

Juist in deze tijden is het voor bedrijven van groot belang om te ervaren wat er bij hun relaties en klanten leeft. Of en waar ze kunnen helpen. Wat ze nu voor elkaar kunnen betekenen? Niet je terug te trekken of te denken dat je weet wat er onder mensen leeft.

Weten jullie waar je relaties en klanten mee zitten of hoe je ze zou kunnen helpen? En vertel je hen omgedraaid ook hoe jullie als organisatie zelf met de gevolgen van Corona omgaan en waar je daarbij tegen tegenaan loopt?

Een onderwijsondersteunende organisatie, moet hij docenten nu juist met rust laten, of kan je juist wel hulp en toeverlaat bieden? Alleen docenten kunnen hier het antwoord op geven. Dus juist in deze tijden, is het van belang om in contact te zijn met de veranderende situatie van je klanten. En ze, waar mogelijk, bijstand te bieden. En waar niet, weg te blijven.

Omgedraaid kan je je vaste klanten ook vragen om jou te helpen. Bijvoorbeeld ondernemers die nu in de problemen zijn gekomen, kunnen hun klanten vragen een abonnement door te laten lopen of een tegoedbonnen aan te schaffen voor diensten die ze dan later kunnen afnemen. Vraag je klanten hoe ze je willen helpen.

 

Durf te vragen

Durf juist in deze tijd om feed back en /of om hulp te vragen: om met je klant in gesprek te gaan. Vraag hoe je elkaar kan helpen. Zo kan je in deze tijd verbonden blijven. Kan je ondersteuning bieden of kan je zelf ondersteuning krijgen. Wellicht hebben klanten ideeën over hoe je ze kan helpen?

Een aanpak waarmee je samen sterk staat. Door nu te vragen hoe jij je dienstverlening optimaal kan laten aansluiten, sta je bij het economisch herstel weer beter gepositioneerd voor groei. Daarvoor ontwikkelde wij online onderzoek. een combinatie van een flitsonderzoek, die je ook als monitoor in kan zetten en een aanvullend video conference onderzoek, om de diepte in te kunnen gaan. Maar altijd sector specifiek.

 

Onze uitgestoken hand: luisterend oor of support

We kunnen je helpen met de opzet, de vragen, met de uitvoering. Of gewoon om te sparren, een luisterend oor en te oefenen voordat je zelf ermee aan de slag gaat. Om het even hoe je het doet, maar ga in gesprek met elkaar. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.

Indien je wil sparren, stuur me berichtje naar info@agilemarketingagency.nl als je verder wil praten of andere opmerkingen hebt

of laat hieronder een comment achter, dan kom ik erop terug. Benieuwd naar je feedback en je ervaringen.

Blijf gezond en verbonden.

 

Dit is gezamenlijk initiatief van Cas Weijenberg (Morph International Research) en Caspar van der Woude (Agile Marketing Agency)

 

Recommended Posts

Leave a Comment

Maatwerk reserveringssysteem ontwerpen