A/B testen als basis voor extra ticketverkoop

De vraag
EYE, het nieuwe filmmuseum, is aanjager en ambassadeur van de filmcultuur in Nederland. Maar hoe zorg je er nu voor dat deze website ook daadwerkelijk een inspirerende ontmoetingsplaats is? Voor jong en oud, voor publiek en professionals? Agile Marketing Agency heeft zich in de rol van strategisch partner gefocust op de optimalisatie van het online kanaal. Centraal stond daarbij de vraag: “Hoe krijgen wij via online meer fysieke bezoekers naar het museum?”

De oplossing
Met aan de basis analytics en A/B testen zijn verschillende elementen op de website aangepast en geoptimaliseerd. Deze wijzigingen hebben niet alleen geleid tot hogere klant tevredenheid, maar ook tot een algemene verkoopstijging van 26% op online tickets.

Feiten
Periode:           2012 – huidig
Doel:                Meer fysieke bezoekers naar het museum
Resultaat:        Toename van 26% in ticketverkoop

Diensten
Strategische ontwikkeling
Digital Analytics
Design for Conversion

Meer weten?
Caspar van der Woude – Managing Director geeft je graag meer uitleg! Neem contact op via caspar@agilemarketingagency.nl of via 06 51 34 37 47