Search Engine Advertising (SEA) kan in de logistieke sector tot veel nieuwe klanten leiden.  Janssen Air and Ocean is een logistiek bedrijf dat gespecialiseerd is in het vervoeren van zee- en luchtvracht. Janssen bestaat uit 3 merken: Canada Logistics, Iran Logistics en Janssen air & ocean. Vanuit Janssen kregen wij de vraag of het mogelijk was om nieuwe logistieke opdrachten te genereren via SEA.

 

SEA analyse voor zoekvolume en concurrentie

Samen met Google hebben wij een analyse gemaakt van de advertentie prijzen en zoekvolume in het jaar. Dit gaf ons inzicht in de kansen voor de de logistieke branche. Waar de zoekvolumes van klanten in december en januari hoog zijn, adverteren logistieke bedrijven juist in augustus en september veel. Waardoor in deze periode de prijzen oplopen.

December, januari en februari  zijn dus een goede periode om met nieuwe klanten in contact te komen. Maar dan moet er wel een goede landingspagina en conversie knop aanwezig zijn.

 

Verbeteren van de website voor nieuwe leads

De volgende stap was daarom het analyseren van de website om inzicht te krijgen in hoeverre deze was ingerichtvoor het genereren van nieuwe leads. Het ontbrak aan goede landingspagina voor de advertenties. Bovendien was de conversie knop op de website niet aanwezig op belangrijke pagina’s. We hebben derhalve eerst de landingspagina’s  en conversieknoppen aangepast.

 

Dagelijks optimaliseren van de campagne

Tijdens de eerste periode van de campagnes was het budget gelijk verdeeld over de 3 merken van Janssen. Waarbij we per specialisme specifieke zoekwoorden gebruikten. De opdrachtgever wilde met name het specialisme voor Iran Logistics onder de aandacht te brengen. Omdat zij op deze niche zeer sterk zijn. Dagelijks pasten wij onze biedingen aan, voegden we zoekwoorden toe en werd de campagne geoptimaliseert op cost per lead.

Maar al snel werd duidelijk dat de advertenties die gericht waren op Iran logistics de hoogste cost per lead prijs hadden. Dit werd mede veroorzaakt door de politieke conflicten in Iran. Daarom werd besloten om de advertenties voor Iran ligistics stop te zetten en het budget te verschuiven naar de advertenties die refereerden naar Canada logistics en Janssen air & ocean. Dit zorgde voor een flinke boost en leverde nog betere resultaten op, namelijk:

  1. Meer dan 100% groei voor Janssen (55% conversie, vanuit SEA).
  2. Bij Canada Logistics 96% van alle conversies komen voort vanuit SEA.
  3. In de eerste twee weken van februari groeide het aantal directe telefoon verkeer vanuit online met meer dan 300% t.o.v. de periode daarvoor.

Deze case bevestigd dat SEA een belangrijke bijdrage kan leveren in het contact leggen met nieuwe klanten in de logistieke sector.

Benieuwd hoe uw bedrijf leads kan opleveren online en kan profiteren van SEA?

Caspar van der Woude – Managing Director geeft je graag meer uitleg! Neem contact op via caspar@agilemarketingagency.nl of via 06 51 34 37 47